M. K. Čiurlionio g. 84B-61, Vilnius Tel.: +37068694449
Odontologo paslaugos, implantavimas
Lino g. 1, Jurbarkas Tel.: +37044772255 Tel.: +37062062971
Odontologo paslaugos, laboratorija
Vytauto Didžiojo g. 7, Jurbarkas Tel.: +37068602022
Odontologo paslaugos, implantavimas
Registracija: Internetu
Grįžti atgal

Vitaminų ir mineralų reikšmė dantims

Fluoras, kalcis, vitaminas D ir fosforas – tai ketvertukas vitaminų ir mineralų, reikalingų mūsų dantims, kad šie būtų tvirti ir kuo labiau apsaugoti nuo ėduonies bei burnos ertmės ligų. Susipažinkite su šiomis naudingomis medžiagomis ir sužinokite, iš kokių maisto produktų jų galima gauti.

Fluoras

Tai daugiausiai vandenyje randamas mineralas, kuris yra labai svarbus ėduonies profilaktikai. Jis apsaugo dantis nuo žalingo rūgščių poveikio ir taip sumažina ėduonies riziką. Fluoro taip pat galime gauti iš druskos, žaliosios arbatos, jūros gėrybių, špinatų, salotų, žirnių. O, jei gyvenate regione, kurio vandenyje nėra gausu fluoro, jo papildomai galite gauti iš dantų pastos bei burnos skalavimo skysčio, jei šie yra praturtinti fluoru. Taip pat fluoras į mūsų organizmą patenka vartojant produktus, kurie buvo apdoroti fluoro pesticidu: džiovintus vaisius, kakavos miltelius ir kt., taip pat ruošiant maistą teflonu dengtose keptuvėse.

Fosforas

Tai viena iš pagrindinių kaulų ir dantų sudedamųjų medžiagų, kurios padeda atkurti dantų emalį. Fosforo natūraliai galima gauti, vartojant kalakutieną, jautieną, žuvį, riešutus, saulėgrąžų sėklas, ryžius, avižas, pieno produktus, kiaušinius, pupeles, žirnius.

Kalcis

Tai mikroelementas, kuris žmogui yra tiesiog gyvybiškai būtinas. Jis skatina širdies darbą, padeda krešėti kraujui, mažina nervinį dirglumą ir, žinoma, palaiko mūsų kaulus, o taip pat ir dantis, stiprius bei sveikus. Esant kalcio deficitui, gali pradėti ne tik gesti dantys, bet ir kraujuoti dantenos. Kalcio turi pienas ir jo gaminiai, jautiena, lašiša, migdolai bei kiti riešutai ir sėklos, džiovinti abrikosai, kopūstai, petražolės, brokoliai, tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės.

Vitaminas D

Šis vitaminas labai glaudžiai susijęs su kalciu – būtent jis padeda ne tik įsisavinti kalcį, bet ir jį išlaikyti kauluose bei dantyse. Trūkstant šio vitamino, ima silpti raumenys, imunitetas, minkštėja kaulai ir dantys, jie gali tapti paslankūs. Neretai vitamino D trūkumą žmonės painioja su periodontitu, dėl kurio dantys taip pat tampa paslankūs, atsiranda vadinamosios „dantenų kišenės“. Vitaminas D gaminasi mūsų odoje, kai ji gauna saulės spindulių. Deja, Lietuvoje saulės gauname nedaug, todėl vertėtų dažniau valgyti riebią žuvį, javus, kiaušinių trynius, sviestą, sūrį, pieną, jautienos kepenis, vartoti žuvų taukus.

Naujausi įrašai

Mitai apie dantų higieną

Daugelis iš mūsų sutiks, kad dantų valymas nėra įdomus užsiėmimas. Gal dėl to kartais esame linkę tikėti mitais, raginančiais nepersistengti su burnos ertmės priežiūra. Pateikiame keletą jų – įsitikinkite, kad […]

Skaityti...

photo

Griežimas dantimis – kodėl jis gali būti pavojingas?

Intensyvus šiuolaikinis ritmas kasdien į mūsų gyvenimą įneša bent truputį streso, net jei to ir nepastebime. Lygiai taip pat galime nepastebėti, kaip mūsų kūnas su šiuo stresu bando kovoti. Neretai […]

Skaityti...

photo